Dades personals

La meva foto
Montsià
Família flexischooling, gaudint la criança amb contes, llibres, música, teatre, jocs, natura, escriptura...

CAP A LA FELICITAT

Durant aquests dies he escoltat en diferents moments les càpsules inspiradores que Daniel Gabarró ens ha compartit. El seu ofici és inspirar i acompanyar cap a un procés de vida conscient. El vaig conèixer gràcies a la primera mestra del meu fill. Ella me'n va parlar i em va deixar un dels seus llibres; Fracaso escolar. 
A partir d'aquí i formant part de l'AMPA vam organitzar la xerrada Educar als fills cap a la felicitat. Van ser dues hores i més de cent persones assistents. De tot el que ens va compartir, jo vaig escriure unes poques línies en un full verd (amb l'esperança de passar per l'etapa de la criança el més feliç possible) i que reescric aquí:

1-Renuncio a agredir 

2-No els ho prohibeixis, no li apliquis conseqüències, respecta que no faci les coses com tu vols. No ho pots evitar. Si no ho vol fer que no ho faci. "Pots portar el cavall a beure, però si no té set no beurà" Té el dret a ser estimat, alimentat, a un sostre, roba, dret a l'educació. Tota la resta s'ho ha de guanyar, si li donem tot estem maltractant-lo i no el deixem créixer. 

3- No culpeu ni us queixeu mai. Deixa de culpar i assumeix la teva responsabilitat. L'amor s'incrementa!!. La queixa ens allunya. Valorar ens apropa. Recordar per què el vas tenir. Has fet una promesa que tu el tractes bé. Vols el seu màxim bé. Intentem donar el màxim bé. No me de sentir culpable. Necessito equivocar-me per aprendre. Jo no tinc la culpa que els altres es facin mal amb els seus errors. ACCEPTA. Abraça el que hi ha o no podràs ser FELIÇ. El teu germà sempre estarà aquí, i a tu et toca aprendre a estimar-lo.


ERRORS A EVITAR EN L'EDUCACIÓ: 

1- Que la violència doni resultat inclòs el xantatge emocional. 

2- Interferir ni salvar 

3- Saber quan ajudar i quan no. Evitar envair un espai que no em correspon. Si jo faig per ell, no l'ajudo. La conseqüència no ha de fer ràbia. El càstig fa ràbia. 

D'aquest curs vaig anotar aquestes poques frases, però de la sessió i de la conversa amb el Daniel em vaig emportar molt més. Paraules que ressonen dintre meu cada cop que se'm dispara l'automàtic i em recorden que els fills necessiten la presència, l'escolta i l'estima per créixer en harmonia. Sobretot en els temps que corren en els que si miro cap a un costat  m'envaeix la llum, però si miro cap a l'altre, s'apropa la foscor, els seus vídeos i àudios m'ajuden a retrobar l'equilibri.

El curs Educar als fills cap a la felicitat, es pot fer online AQUÍ
Tots els altres cursos AQUÍ
Més sobre Daniel Gabarró AQUÍ
Subscripció als Podcast AQUÍ
Més llibres Daniel Gabarró, clicar imatge

👇



"Solo lo que se conoce se ama y solo lo que se ama se desarrolla y florece" (Begoña Ibarrola. Cuentos para sentir)

Segueix estimant ❤ i llegint:

DIA DEL LLIBRE 2022





Disfruteu del present que us ofereix la criança dels vostres fills
🎶🎸Escolta Hay tiempo para todo

Entrades populars

" En el corazón de cada Invierno hay una primavera que vibra"
Kahlil Gibran.

CANAL YOUTUBE CONTES I CRIANÇA