Dades personals

La meva foto
Montsià
Família flexischooling, gaudint la criança amb contes, llibres, música, teatre, jocs, natura, escriptura...

LA DÍADA

De l'últim número de la revista del Viure en família (març-abril 2020), destaco l'article Tornar a la vida de Celeste Vaiana, tant en aquest (pàgina 31) com en la introducció Patriarcat i natalitat del director Miquel Àngel Alabart, ens recorden la importància i demanen als responsables de polítiques socials valorar i aportar capital a l'etapa de la criança.

DÍADA: és el terme registrat pel sociòleg alemany Georg Simmel (1858-1918) en la seva investigació sobre la dinàmica dels grups composts per dues persones en la que la interacció social és molt més intensa però més inestable i precària que en grups socials més nombrosos. 

Díada Raquel&Nil

En la societat que convivim és el que passa amb la díada mare-nadó majoritàriament, ja que les polítiques socials no afavoreixen en absolut a cuidar aquest vincle.

A continuació us vull compartir el que fa temps vaig escriure a la meva llibreta i que coincideix en molts punts de vista amb l'article del que us parlo:

Conciliació laboral i familiar:
Conciliar l'horari laboral en l'escolar i/o familiar hauria de ser un dret per a les famílies i una obligació per a l'empresa, per tal d'evitar que la criança dels fills esdevingui una marató. És important que els pares i les mares invertim uns anys a tenir cura dels infants que duem al món. Els bebès no són paquets que transportem d'un lloc a un altre, ells necessiten tranquil·litat, presència i estima. Perquè puguem donar-li el respecte que es mereix cap al seu procés de vida, necessitem tot el suport de les Administracions i de la societat. D'aquesta manera és més senzill que es construeixin com a persones més respectuoses amb elles mateixes i amb l'entorn.
Com vaig arribar jo a poder fer una criança amb presència i dedicació (fa 13 anys)? Doncs per què treballava a l'ajuntament abans i durant l'embaràs del meu primer fill, l'alcalde d'aquells anys em va assegurar una reincorporació a mitja-jornada, però quan ja havia parit i el contracte havia finalitzat, van comunicar-me per escrit la no-renovació. Gràcies als molts anys treballats en una anterior empresa havia acumulat dos anys d'atur dels que en vaig poder gaudir i així caminar pausadament per noves senderes a explorar.
Més endavant, sense atur i ja amb dos fills, vaig fer passes per reincorporar-me parcialment al món laboral i no va ser fàcil reincorporar-me amb el que jo necessito i el temps que puc aportar fora i no només amb el que necessita el mercat laboral. Així que de moment vaig fent al meu ritme, formant-me auto-didàcticament i seguint donant molta presència i acompanyament des de la meva llar.
Ser mare i pare és una tria, portar criatures al món pot ser un bé per a la humanitat que dependrà de com les tractem.
Raquel 
Contes i Criança
pensaments i vivències de mare



També us pot interessar:








Entrades populars

" En el corazón de cada Invierno hay una primavera que vibra"
Kahlil Gibran.

CANAL YOUTUBE CONTES I CRIANÇA