Dades personals

La meva foto
Montsià
Família flexischooling, gaudint la criança amb contes, llibres, música, teatre, jocs, natura, escriptura...

LECTOESCRIPTURA


UN ELEFANT ES BALANCEJAVA
Autora: Marianne Dubuc
Editorial Edelvives cat-cast


La nostra experiència amb el procés de lectoescriptura ha sigut molt natural, com ho és aprendre a parlar o caminar. No és més difícil per a l'infant aprendre a llegir i a escriure que aprendre a caminar. Si a caminar no li ensenyemsinó que l'acompanyem, en el procés d'aprendre a llegir i escriure és igual de senzill, és un repte que s'aconsegueix naturalment i d'una manera divertida en un bon acompanyament.

Hi han mil i una maneres d'aprendre i cada infant busca la seva, des de la curiositat i des dels seus interessos. Mai des de l'obligació, ni des de el interès de l'adult per a que aprengui el més aviat millor. Mai comparant-lo amb altres infants de la mateixa edat. Cadascú aprèn al seu ritme, a la seva manera. Hi ha infants que fins als vuit anys no mostren gens d'interès, ja que durant aquest període han estat ocupats desenvolupant altres habilitats, i arriba un moment de sobte, que saben llegir i escriure. Quan estan preparats i amb interès per aprendre, aprenen.

Hi ha molts recursos al nostre abast que podem utilitzar si volem, però no és imprescindible. Hi ha bastants materials (MontessoriWaldorf...) que poden ajudar en el procés, però tampoc són imprescindibles.

Coneixent a l'infant i observant les seves necessitats és més fàcil. I així és com va ser el nostre acompanyament en el seu procés d'aprenentatge:

A Les lletres les hem trobat per tot arreu (rètols botigues, noms d'empresa en els camions que circulen, als breaks de llet i a la caixa de cereals de l'esmorzar...)
B De ben petits que anem junts a la biblioteca.
C Llegíem les imatges dels llibres de contes.
D A partir dels seus interessos de petits associaven la paraula escrita amb el significat.
E Amb els contes que primerament llegíem les imatges, quan van descobrir que hi havia paraules escrites em demanaven que llegís el que posava.
F El televisor va deixar de formar part de la nostra zona d'estar, substituït per joguines, jocs, contes...
G Hores de joc al sorral posteriorment reflectit amb la paciència per la lectura i l'escriptura.
H Jocs amb pilota, amb jocs on s'utilitza la coordinació mans-ulls (encaixar, laberints...kaplareflectit amb un molt bon traç i bon agarro del llapis.
I Amb el dibuix lliure i el traç s'aprèn a escriure.
J Escrivint també aprenien a llegir.
K Totes les nits un conte o poesia i més endavant llibres de lectura per capítols (un capítol cada dia), fins que ja volen llegir sols, per plaer, quan volen i el que volen.
L Molt d'interès d'escriure correctament quan volen comunicar algun fet important per a algú (felicitació, invitació aniversari) o algun text d'informació d'interès per a ells mateixos.
M Escollir lliurement el tipus de lletra amb el que volen escriure (de pal, lligada, d'impremta...)

 Si us trobeu en aquesta etapa, molta confiança en que sabran aprendre, simplement estigueu presents i sabreu el que els podeu oferir, acompanyar-los si presenten alguna dificultat. Hi han molts de recursos que si ho necessiteu us puc ajudar a trobar. 

 De llibres per aprendre a llegir n'hi han molts, dels que destaco els de les dos imatges

El Pirata despistat 
Autor Chema Hernández Aguiar
Col·lecció Pictogrames
Editorial Cruïlla
llibre de la nostra col.lecció


Feliç Lectura i Escriptura en Família!!!!





Entrades populars

" En el corazón de cada Invierno hay una primavera que vibra"
Kahlil Gibran.

CANAL YOUTUBE CONTES I CRIANÇA